برجسته بودن

برجسته بودن

تاریخ : دوشنبه 07 مهر 1399 زمان : 11:47 | بازدید : 47
نویسنده : Admin | نظرات (0)

 

فروش بیشتر با تکنیک هایی که وورکساز به شما پیشنهاد می دهد... - worksaz

 

فاکتورهای غیر کلامی در مدل ارتباطی نشان دهنده احساسات و عقاید فرد می باشد . زمانی که شخصی چیزی را بیان می کند، زبان بدن و تن صدای او در بیان کلام او موثر هستند و در نتیجه هیچ نوع سازشی بین چیزی که می گویند و چیزی که به دیگران انتقال می دهند، وجود ندارد . این یک راز است که چگونه با افراد مختلف از طریق ارتباط غیر کلامی ارتباط برقرار کنیم . همه حرف ما در مورد تعامل که در آن فاکتور غیر کلامی بسیار برجسته است . 

 

هم خوانی 

 

جدا از تعامل ، ارتباط همچنین به حقیقت هایی در مورد فاکتورهای شفاهی و غیر شفاهی مربوط می شود که از یکدیگر حمایت می کنند و باید در جهت و همخوان با یکدیگر حرکت کنند . وقتی فردی چیزی می گوید ، باید قدرتمند و قانع کننده باشد اما نه به خاطر خود کلام و حرف هایی که می زند ؛ بلکه به خاطر تن صدا و زبان بدنش . زمانی که هیچ همخوانی بین گفتار و حالات بدنی وجود نداشته باشد ، فرد شنونده هیچ صداقتی را در کلام احساس نمی کند و اصلا قانع نمی شود . همه ما در ناخوداگاه خود و به طور غیر ارادی بیشتر روی فاکتورهای غیر کلامی تمرکز می کنیم که همیشه برجسته تر از انواع کلامی و شفاهی می باشند. 

 

به چند مورد مهم توجه کنید 

اولویت بندی اهداف

زمان بندی اهداف

هدف گذاری در کسب و کار و زندگی

تمرین عادت های خوب و نهادینه کردن آنها

مطالعه کتاب های مفید در کسب و کار

ایجاد ارتباطات قوی و اثربخش برای رسیدن به اهداف

موارد ذکر شده را همیشه در کسب و کار و زندگی خود به کار برید و بدانید که به کدام سمت و سو خواهید رفت .با استفاده از چند مفهوم ساده اما کاربردی و موثر، مهارت های غیرکلامی خود را می توان با مهارت های کلامی همراه کرد تا فروشی بیشتر ، بهتر و ماندگاری انجام دهید . در کنار همه روشهایی که تا کنون با آنها آشنا شدید به همگام سازی مهارت های کلامی و مهارت های غیرکلامی،که در راستای خدمت به مشتریان، گام هایی اثربخش و ماندگار خواهند بود کمی بیشتر توجه کنید : 

 

اگر بخواهید کاری را انجام دهید، راهش را پیدا می کنید و اگر نخواهید که انجامش دهید، بهانه اش را... .با انجام دادن کارهای ساده و رعایت چند نکته می توان علاوه بر رشد کسب و کار خود، یک حس خوب را نیز در خود، مشتری و سایر ذینفع ان نهادینه کرد .

 

1 برای سلام کردنیش قدم باشید 

 

اولین و مهمترین فعالیت در شروع ارتباط با مشتری است ، یعنی قبل از اینکه مشتری سلام کند و یا سوالی بپرسد ، به او سلام کنید و این جملات را بیان کنید :

 

سلام، بفرمایین در خدمتم

 

سلام، روزتون بخیر

 

سلام، خوش آمدید

 

و جملات اثربخش دیگر... 

 

برخورد با مشتری

 

با لبخند با مشتری برخورد کنید 

 

اگر با چهره ای گشاده رو و لبخند با مشتری ،شروع به صحبت می کنید، اهمیت وجود مشری را به خود او گوشزد می کنید ، اینکه به ارزش انسانی او آگاه هستید و حس خوبی از حضور او در مغازه یا فروشگاه خود دارید.بسیاری از مفاهیم با حرکات چشم ها و به طور کلی صورت مابه مشتری منتقل می کند و این چهره در ذهن مشتری ها ماندگار می شود .از سوی دیگر اگر با چهره ای عبوس و ناراحت با مشتری صحبت کنید ، نارضایتی خودرا از حضور مشتری منتقل می کنید و اینکه مشتری هرچه زودتر خرید کند و برود را به او می فهمانید. بنابراین مراقب حرکات و نگاه خود باشیم و همواره با احترام و حس علاقه با مشتری صحبت کنید.مثلا اگر مشتری به سمت دیگر فروشگاه می رود سعی نکنیم که با نگاه خود او را دنبال کنید. بگذاریم راحت باشد و انتخاب خود را مطابق با تشخیص خود انجام دهد.

منبع:

https://namnak.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C.p52718

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش